Σε θέσεις εργασίας όπου διαχειρίζονται διαβαθμισμένες πληροφορίες, πως δουλεύεις remotely?
Όταν ξαφνικά οι περισσότεροι υποχρεωθήκαμε να δουλέψουμε από τα σπίτια μας και να επικοινωνήσουμε ηλεκτρονικά, οι υποδομές των εταιριών αποδείχθηκαν το λιγότερο ανεπαρκής. Πριν τον COVID-19 υπήρχαν οδηγίες για το τι μπορείς να έχεις στο corporate laptop σου και τι όχι. Ήξερες απο την αρχή τους κανονισμούς. Όταν όμως από Παρασκευή στη Δευτέρα δόθηκαν οδηγίες σε όλους να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε από το σπίτι, ξέχασαν να μας πουν το πως.
Πως διάολο συζητάω με τους συνεργάτες μου για πληροφορίες που είναι κρίσιμες και διαβαθμισμένες; Πως ανταλλάσω πληροφορίες για τα συγκεκριμένα projects;
Οι περισσότερες εταιρίες έθεσαν περιορισμούς στη πρόσβαση σε διαβαθμισμένα στοιχεία αλλά δεν βρέθηκαν ανεπαρκής στο τρόπο που θα εξασφάλισαν την ασφαλή επικοινωνία μεταξύ των στελεχών που διαχειρίζονται τα projects. Μέχρι σήμερα λοιπόν, 3 μήνες σχεδόν μετά από τη καθολική απαγόρευση της πρόσβασης στο δίκτυο της εταρίας, δεν έχει απαντηθεί το ερώτημα, πως δουελεύεις εξ’ αποστάσεως, όταν δεν έχεις καν προβλέψει την πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο. Να σημειώσω πως αρκετές λύσεις έχουν αποριφθεί για τον εκπληκτικό λόγο πως είναι open-source και επομένως μη ασφαλείς.
Να λοιπόν που βρισκόμαστε στη μέση ενός προβλήματος που επιδεινώνεται εκρηκτικά από την αδυναμία κατανόησης του μοντέλου ανάπτυξης open-source λογισμικού. Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι το εξής. Ένας αριθμός από IT managers που δεν ξεπερνούν τους 2-3 σε αριθμό, που αδυνατούν να κατανοήσουν το μοντέλο ανάπτυξης ελεύθερου λογισμικού, κρατάει μια εταιρία αιχμάλωτο της αμάθειά τους, και επι σχεδόν 3 μήνες κανένα project δεν έχει προχωρήσει μιας και αυτή η αδυναμία τους λειτουργεί σαν χειρόφρενο. Θα εκπλαγείτε από το πόσες εταιρίες βρίσκονται στην ίδια ακριβώς θέση.